Vilkår for bruk av Stø bedriftsportal
"Portalvilkårene"
1. Innledning
Vilkår for bruk av Stø bedriftsportal (heretter «Portalen») regulerer forholdet mellom BankID BankAxept AS (heretter «Selskapet»), som leverandør av Portalen og ulike tjenester under merkevarene BankID, BankAxept, Kundesjekk og Stø, og virksomhet gis tilgang til Portalen for å kunne bestille tjenester direkte fra Selskapet (heretter «Brukersted»).
Ved førstegangs innlogging i Portalen og i forbindelse med opprettelsen av et kundeforhold vil den enkelte bruker bli informert om Portalvilkårene og bedt om å akseptere at bruken skjer på disse vilkårene.
2. Formålet med Portalen
Formålet med Portalen er å forenkle samhandlingen mellom Brukersted og Selskapet på en nettside med sikker innlogging. Portalen gir også Brukersted mulighet til å bestille ulike tjenester fra Selskapet, samt gir full innsikt og oversikt over kundeforholdet.
Portalen er selvbetjent, og er et tilbud fra Selskapet som gjøres tilgjengelig «som den er» til de kundene som ønsker å benytte seg av den. Selskapet krever ikke særskilt vederlag for bruk av Portalen.
3. Tilgang og brukeradministrasjon
For å få tilgang til Portalen må Brukerstedet opprette en profil. For å kunne opprette en profil må Brukerstedet være en virksomhet registrert i Norge med organisasjonsnummer i offentlig foretaksregister.
Brukeren som oppretter profilen på vegne av Brukerstedet må autentisere seg ved hjelp av BankID eller MitID. Selskapet vil deretter kontrollere brukerens rolle hos Brukerstedet mot det offentlige foretaksregisteret. Dersom brukeren ikke er oppført med en rolle hos Brukerstedet i foretaksregisteret, må Selskapet kontaktes for manuell registrering.
Brukeren som oppretter en profil for Brukerstedet, vil automatisk gis administratortilgang til Portalen. Brukersted skal til enhver tid ha minst en administratorbruker som er bemyndiget til å administrere Brukerstedets brukere i Portalen. Administratorbruker er ansvarlig for å sikre at administratortilganger er oppdatert, invitere nye brukere, og skal uten ugrunnet opphold slette brukere som ikke har behov for tilgang til Portalen.
Brukerstedets ansatte kan inviteres til å opprette brukere i Portalen av administratorbruker. For å få tilgang til Portalen må Brukerstedets ansatte klikke på invitasjon mottatt av administratorbruker på e-post, logge seg inn med BankID eller MitID og akseptere Portalvilkårene.
4. Tilknytning til Brukersted
Det er kun Brukerstedets ansatte som kan få tilgang til Portalen.
Brukersted har ansvar for å sikre at den eller de som utpekes som brukere av Portalen har nødvendige fullmakter til å benytte Portalen på vegne av Brukersted og til å forplikte Brukersted i den utstrekning Portalen gir muligheten for dette, blant annet ved å utføre bestillinger og gjøre endringer i kundeforholdet.
Brukersted er ansvarlig for at informasjonen om Brukersted og dets brukere til enhver tid er korrekt og oppdatert i Portalen.
Brukersted plikter også å underrette Selskapet uten ugrunnet opphold dersom det inntreffer andre forhold av vesentlig betydning for Brukerstedets bruk av Portalen, for eksempel dersom Brukersted blir kjent med sikkerhetsbrudd i sine systemer som kan ha betydning for bruk av Portalen.
5. Behandling av personopplysninger
Personopplysninger behandles i henhold til Selskapets personvernerklæringer tilgjengelig på Selskapets nettsider.
Selskapet kan også benytte enhver kommunikasjonsform ovenfor brukere av Portalen, herunder elektronisk kommunikasjon (SMS, e-post, m.m.), for å informere og gi råd, sende ut nyhetsbrev, samt markedsføre eller selge Selskapets produkt og- og tjenestetilbud. Brukere kan når som helst melde seg av nyhetsbrev og reservere seg mot å motta ytterligere informasjon om nye produkter og tilbud fra Selskapet, ved å klikke på en avmeldingslenke som finnes nederst i nyhetsbrevet.
6. Ansvarsbegrensninger
Selskapet kan ikke holdes erstatningsansvarlig for tap som oppstår som følge av manglende tilgang til Portalen eller som følge av feil eller uriktig informasjon i Portalen.
Selskapet kan ikke holdes erstatningsansvarlig for tap som oppstår som følge av noens bruk eller misbruk av Portalen eller som følge av at informasjon i Portalen kommer på avveie eller benyttes til annet formål enn den er beregnet for.
7. Varighet, endringer og sperring av tilgang
Portalvilkårene skal gjelde uavhengig av om Brukersted har aktive tjenester hos Selskapet.
Selskapet kan endre Portalvilkårene med en (1) måneds varsel.
Ved brudd på Portalvilkårene eller misbruk av Portalen kan Selskapet fjerne Brukersteds tilgang til Portalen med umiddelbar virkning.
Selskapet forbeholder seg også retten til å stenge tilgangen til Portalen helt eller delvis dersom dette anses nødvendig av sikkerhets-, vedlikeholds- eller driftshensyn.
8. Kontaktinformasjon
Ved spørsmål vedrørende Portalvilkårene, sletting av profil, eller andre henvendelser, ta kontakt med support@bidbax.no.