Når selskapet vårt fortsetter å vokse, er det ikke alltid slik at de nye digitale tjenestene faller naturlig inn under verken BankID eller BankAxept. Derfor har vi introdusert merkevaren Stø, som blir hjem for disse tjenestene. Først ut er ID-kortet i BankID-appen, og fremover vil du se stadig nye tjenester i Stø-drakt.
BankID og BankAxept er kjente merkevarer de fleste kjenner til og bruker hver dag. Alle nordmenn bruker BankID jevnlig til innlogging og signering på tvers av offentlige og private tjenester, og BankAxept er Norges mest brukte betalingskort.
Stø-merkevaren blir dermed brukt på tjenester som er laget av selskapet BankID BankAxept AS, men som ikke er BankID- eller BankAxept-tjenester. Stø skal romme tjenester fra BankID BankAxept som er utenfor bankboksen og noe mer enn elektronisk ID og kortbetaling.
Stø er et kort, enkelt og nordisk navn. Det gir assosiasjoner til noe stødig, bunnsolid og trygt, og det er akkurat det løsninger fra Stø skal være. Stø-logoen er den viktigste markøren for merkevaren Stø. Den skal være til stede på alle viktige kommunikasjonsflater og uttak, slik at identitet bygges i alt vi sier og gjør.
Visuell profil for merkevaren Stø finner du i brandbooken vår.
Dete er den første nye tjenesten som er lansert med Stø-merkevaren. ID-kortet finnes i BankID-appen, men det er ikke det samme som BankID. Det inneholder også skanning og kryptering av passdata, og avansert datautveksling mellom ID-kortet og den som leser det av.
ID-kort i BankID-appen er en digital ID til bruk i fysiske situasjoner. Det kan brukes hos de butikkene eller bedriftene som har avtale om bruk av tjenesten. Foreløpig kan det brukes på Vinmonopolet og Posten – og når du skal inn på et utested hvor de har ordensvakter fra PSS Securitas i døra.
Kundesjekk og nylig oppkjøpte Beaufort tilbyr i dag begge tjenester innenfor antihvitvask. De gjør kontroll av privatpersoner og bedrifter enklere, ved opprettelse av nye kundeforhold og i løpende kundekontroll. Når disse tjenestene og kundebasene slås sammen, skal det også lanseres en ny og oppgradert versjon av Kundesjekk-tjenesten. Den nye tjenesten vil da lanseres som en del av Stø-merkevaren.
BankID, BankAxept og Stø jobber med innovativ teknologi som forenkler hverdagen til 4,5 millioner brukere. Vi fjerner unødvendige hindringer og gjør kompliserte ting enklere. Bli med på å skape et knirkefritt samfunn.
Fant du det du lette etter?